Przystanek przy ul. Piwnika Ponurego 3 zostaje!

przystanek 1Prośba części mieszkańców bloku przy ul. Piwnika Ponurego 3, dotycząca likwidacji lub przeniesienia przystanku autobusowego, została przez urzędników rozpatrzona negatywnie.

Uzasadnienie decyzji:

  • Lokalizacja przystanku jest zgodna z projektem organizacji ruchu, która powstała na etapie modernizacji ulicy.
  • Usytuowanie przystanku MZK Sp. z o.o. w Ełku na terenie miasta dla jednych jest udogodnieniem szybkiego dotarcia do autobusów, natomiast dla niektórych ich obecność przeszkadza i nie ma tu optymalnego rozwiązania.

Prawda jest taka, że mieszkańcy okolicznych bloków są mocno podzieleni w tej sprawie. Sądząc po ilości maili, które otrzymaliśmy (za wszystkie serdecznie dziękujemy) zwolenników i przeciwników zmiany lokalizacji przystanku jest niemal tyle samo.

  • Gdyby podobne wystąpienie jak Państwa powtórzyło się w obrębie śródmieścia to wszystkie przystanki musielibyśmy przenieść na obrzeża miasta.

Czyli krótko mówiąc urzędnicy nie chcą tworzyć precedensu, gdyż mogłoby to uruchomić „falę” podobnych próśb.

Nas to wyjaśnienie nie satysfakcjonowało. Drążąc temat dotarliśmy do opinii biura projektowego, które wykonywało dokumentację przebudowy ul. Piwnika Ponurego. Już wówczas bowiem zastanawiano się nad najlepszą lokalizacją przystanku. Biuro w swojej analizie przedstawiło szereg argumentów wykazujących niekorzystną w skutkach zmianę lokalizacji kłopotliwego przystanku i przeniesienie go przykładowo pod szkołę.

Oto najważniejsze z nich:

  • Przede wszystkim obawa o bezpieczeństwo ruchu pieszego i drogowego w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły podstawowej. Obecne rozwiązanie jest najlepsze z punktu widzenia rozwiązań komunikacyjnych: widoczność, sposób mijania się pojazdów, odpowiednia odległość od skrzyżowań i ruchu pieszych przez ulicę.
  • Nierentowność umiejscowienia przystanków w sytuacji przeniesienia, gdyż blisko od szkoły znajduje się przystanek na ul. Dobrzańskiego.
  • Konieczność uzyskania nowych warunków technicznych gestorów branżowych: sieci gazowej, wodociągowej, energetycznej, uzgodnień nowych rozwiązań technicznych likwidacji pozostałych kolizji.
  • Wykonanie nowej dokumentacji projektowej i budowlanej oraz wszelkich niezbędnych pozwoleń budowlanych.
  • Koszty wszelkich działań związanych z decyzją o zmianie lokalizacji przystanku.